Zadania Powiatu w rehabilitacji osób niepełnosprawnych – aspekty teoretyczne i praktyczne. Praca z trudnym klientem (roszczeniowym, z zaburzeniami psychicznymi, sprawcą przemocy)

Terminy Szkoleń

    - potwierdzone

    Zamawiam

    PROGRAM SZKOLENIA: – 24 godziny zajęć dydaktycznych.

    I. Zadania Powiatu w rehabilitacji osób niepełnosprawnych – aspekty teoretyczne i praktyczne.

    1. Kontrola działalności warsztatu:
    – formalne aspekty kontroli – uprawnienia i obowiązki członka zespołu kontrolującego
    i pracownika jednostki kontrolowanej. – przedmiot kontroli:
    – uczestnictwo w warsztacie,
    – dokumentacja działalności warsztatu,
    – kadra warsztatu,
    – proces rehabilitacji społecznej i zawodowej warsztatu – indywidualny program rehabilitacji,
    – finansowanie działalności warsztatu.
    – dokumentacja procesu kontroli.

    2. Odpowiedzialność z tytułu przekazywania środków na działalność warsztatu:
    –  zasady odpowiedzialności dysponenta środków,
    – zasady odpowiedzialności beneficjenta środków (jednostka prowadząca/wtz).

    3. Ochrona danych uczestników warsztatu w świetle przepisów RODO – podstawowe elementy.

    4. Zasady ustalania statusu osoby jako niepełnosprawnej: – procedura orzekania,
    – utrata ważności orzeczenia, – równoważność orzeczeń.

    5. Sport, kultura, rekreacja i turystyka osób niepełnosprawnych:
    – zakres przedmiotowy dofinansowania,
    – warunki uzyskania dofinansowania.

    6. Zaopatrzenie w sprzęt rehabilitacyjny:
    – zakres przedmiotowy dofinansowania,
    – kryteria uzyskania dofinansowania,
    – podmioty ubiegające się o dofinansowanie.

    7. Zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze:
    – zakres przedmiotowy dofinansowania,
    – warunki uzyskania dofinansowania.

    8. Likwidacja barier funkcjonalnych:
    – zakres przedmiotowy dofinansowania,
    – kryteria uzyskania dofinansowania;

    9. Turnus rehabilitacyjny:
    – organizatorzy turnusów,
    – uczestnicy turnusów,
    – dofinansowanie do uczestnictwa w turnusie.

    10. Zasady zawierania umów na dofinansowanie zadań powiatu.

    11. Realizacja zadań przez powiat w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych.

    II. Praca z trudnym klientem (roszczeniowym, z zaburzeniami psychicznymi, sprawcą przemocy).

    1. Motywowanie klienta pomocy społecznej do zmiany – kilka słów o Dialogu Motywującym

    2. Klient roszczeniowy – jak rozmawiać, żeby się nie wypalić i pomóc osobie

    3. Zaburzenia utrudniające nawiązanie kontaktu – przezwyciężanie trudności

    4. Osoba stosująca przemoc w rodzinie, jako klient pomocy społecznej – motywowanie do pracy nad sobą i procedury – studium przypadku

    III. Pytania, odpowiedzi, indywidualne konsultacje z wykładowcami.