Zadania Powiatu w rehabilitacji osób niepełnosprawnych – aspekty teoretyczne i praktyczne. Praca z trudnym klientem (roszczeniowym, z zaburzeniami psychicznymi, sprawcą przemocy)

Terminy Szkoleń

Aktualnie brak tego szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA: – 24 godziny zajęć dydaktycznych.

I. Zadania Powiatu w rehabilitacji osób niepełnosprawnych – aspekty teoretyczne i praktyczne.

1. Kontrola działalności warsztatu:
– formalne aspekty kontroli – uprawnienia i obowiązki członka zespołu kontrolującego
i pracownika jednostki kontrolowanej. – przedmiot kontroli:
– uczestnictwo w warsztacie,
– dokumentacja działalności warsztatu,
– kadra warsztatu,
– proces rehabilitacji społecznej i zawodowej warsztatu – indywidualny program rehabilitacji,
– finansowanie działalności warsztatu.
– dokumentacja procesu kontroli.

2. Odpowiedzialność z tytułu przekazywania środków na działalność warsztatu:
–  zasady odpowiedzialności dysponenta środków,
– zasady odpowiedzialności beneficjenta środków (jednostka prowadząca/wtz).

3. Ochrona danych uczestników warsztatu w świetle przepisów RODO – podstawowe elementy.

4. Zasady ustalania statusu osoby jako niepełnosprawnej: – procedura orzekania,
– utrata ważności orzeczenia, – równoważność orzeczeń.

5. Sport, kultura, rekreacja i turystyka osób niepełnosprawnych:
– zakres przedmiotowy dofinansowania,
– warunki uzyskania dofinansowania.

6. Zaopatrzenie w sprzęt rehabilitacyjny:
– zakres przedmiotowy dofinansowania,
– kryteria uzyskania dofinansowania,
– podmioty ubiegające się o dofinansowanie.

7. Zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze:
– zakres przedmiotowy dofinansowania,
– warunki uzyskania dofinansowania.

8. Likwidacja barier funkcjonalnych:
– zakres przedmiotowy dofinansowania,
– kryteria uzyskania dofinansowania;

9. Turnus rehabilitacyjny:
– organizatorzy turnusów,
– uczestnicy turnusów,
– dofinansowanie do uczestnictwa w turnusie.

10. Zasady zawierania umów na dofinansowanie zadań powiatu.

11. Realizacja zadań przez powiat w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych.

II. Praca z trudnym klientem (roszczeniowym, z zaburzeniami psychicznymi, sprawcą przemocy).

1. Motywowanie klienta pomocy społecznej do zmiany – kilka słów o Dialogu Motywującym

2. Klient roszczeniowy – jak rozmawiać, żeby się nie wypalić i pomóc osobie

3. Zaburzenia utrudniające nawiązanie kontaktu – przezwyciężanie trudności

4. Osoba stosująca przemoc w rodzinie, jako klient pomocy społecznej – motywowanie do pracy nad sobą i procedury – studium przypadku

III. Pytania, odpowiedzi, indywidualne konsultacje z wykładowcami.