1. Dziecko z FAS (płodowym zespołem alkoholowym) w rodzinie zastępczej
TERMIN SZKOLENIA: 29 czerwca 2022r. godz. 9:00 (ok. 4-5 godzin szkolenia w zależności od aktywności uczestników)
Koszt uczestnictwa: 199,00 zł/os brutto
Program spotkania szkoleniowego
Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) jako ukryta niepełnosprawność.
FAS (Alkoholowy Zespół Płodowy) a FASD (Spektrum Poalkoholowych Zaburzeń Rozwojowych) -różnice i podobieństwa.
Nieprawidłowości w funkcjonowaniu dzieci z FASD (Spektrum Poalkoholowych Zaburzeń Rozwojowych).
Diagnostyka dzieci pod kątem występowania zaburzeń ze spektrum FASD.
FAScynujące dziecko w systemie orzecznictwa i edukacji – jak poruszać się w gąszczu przepisów aby uzyskać pomoc.
Metody pomocy dzieciom z FASD – potrzeba indywidualnego rozpoznania i zaplanowania.
Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z FASD i możliwości terapeutyczne
Kompetencje rodzicielskie w wychowaniu i usprawnianiu dziecka z FASD
2. Język migowy dla pracowników OPS
TERMIN SZKOLENIA: 30 czerwca 2022r. godz. 9.00 (ok. 5-6h szkolenia w zależności od aktywności uczestników)
Koszt uczestnictwa: 199,00 zł/os brutto
Program spotkania szkoleniowego
Ogólna problematyka uszkodzeń słuchu – terminologia i dane liczbowe.
Konsekwencje głuchoty w sferze psychicznej, zawodowej i społecznej
Osoby niesłyszące w odbiorze społecznym-mity i fakty. Tożsamość środowiskowa i kulturowa niesłyszących.
Komunikacja interpersonalna osób niesłyszących –środki porozumiewania się, rola i znaczenie języka migowego. Komunikacja totalna. Inne metody porozumiewania się osób niesłyszących: Fonogesty, alfabet Lorma
Werbalne i niewerbalne metody porozumiewania się z niesłyszącymi. Mowa dźwiękowa, język migowy, język migany, pismo i inne środki w komunikacji interpersonalnej. Rola komunikacji niewerbalnej w używaniu języka migowego.
DAKTYLOGRAFIA: Prawidła przekazywania alfabetu palcowego. Ćwiczenia usprawniające palce i nadgarstki. Znaki liter alfabetu (samogłoski i spółgłoski). Znaki liter i digrafów Ą,Ę,Ć,Ó,Ś,Ń,Ź,Ż,CH,CZ,SZ,RZ,X
Prawidła przekazywania liczebników głównych i ich znaki od 1 do 999.Znaki liczebników głównych tysiąc, milion i zero. Znaki liczebników porządkowych.
Ideografia- znaki języka migowego z tematyki: Przedstawianie się – imię i nazwisko, adres, wiek, samopoczucie, Członkowie rodziny – Konwersatorium migowe
3. Jak rozmawiać z trudnym klientem, czyli o porozumieniu bez przemocy w praktyce
TERMIN SZKOLENIA: 1 lipca 2022r. godz. 9.00 (ok. 3h szkolenia)
Koszt uczestnictwa: 179,00 zł/os brutto
Program spotkania szkoleniowego:
Podczas warsztatów online:
poznasz podstawy teoretyczne Porozumienia bez Przemocy;
zrobisz niektóre ćwiczenia z kursu online wspólnie ze mną i innymi uczestnikami;
otrzymasz odpowiedzi na pytania, które mogą Ci się pojawić w trakcie realizacji kursu;
zbierzesz praktyczne przykłady zastosowania NVC w życiu codziennym;
wymienisz się osiągnięciami i trudnościami oraz doświadczysz wsparcia grupy, jeśli zaczniesz tracić motywację.
4. Rehabilitacja osób dorosłych niepełnosprawnych ze sprzężeniami – autyzm – spektrum autyzmu a zespół Aspergera. NOWOŚĆ z ustawy „Za Życiem” z dnia 04.11.2016r.
TERMIN SZKOLENIA: 4 lipca 2022r. godz. 9.00 (ok. 5-6h szkolenia w zależności od aktywności uczestników)
Koszt uczestnictwa: 199,00 zł/os brutto
Program spotkania szkoleniowego:
Zespół Aspergera i autyzm – kryteria diagnostyczne
Funkcjonowanie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera
Metody terapii
Praktyczne wskazówki do codziennej pracy
Informacje organizacyjne:
zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.
INFORMACJE O PROWADZĄCYM SZKOLENIE:
mgr pedagogiki resocjalizacyjnej i ogólnej, oligofrenopedagog, surdopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta osób z autyzmem. Nauczyciel dyplomowany z ponad 20 letnim stażem pracy w szkole integracyjnej z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nauczyciel zajęć rewalidacyjnych oraz nauczyciel języka migowego w szkołach Teb Edukacja Bydgoszcz. Wykładowca akademicki w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu. Autorka publikacji w czasopismach nauczycielskich oraz pomysłodawczyni grantów oświatowych. Wielokrotnie wyróżniona nagrodami dyrektora szkół w których pracuje. Za swój wkład pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w 2020 uhonorowana za szczególne osiągnięcia przez Kujawsko-pomorskiego Kuratora Oświaty.